сайт Тетяни Сімчук

Календар
«  Вересень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту

Управлінські рішення

Управлінські  рішення  - програма дій керівництва школи, вчителів, учнів, обслуговуючого персоналу, яка визначає зміст та етапи роботи, методи та засоби досягнення поставлених завдань, терміни виконання, виконавців та межі їхніх повноважень й відповідальності, критерії оцінки результативності виконаного управлінського рішення.

Етапи здійснення управлінського рішення :

І.  Визначення (формулювання) проблеми

ІІ. Вирішення проблеми

ІІІ. Оцінювання результативності вирішення проблеми.

 

На процес прийняття рішення впливають наступні фактори:

•структура управління ,

•наявність ефективної комунікації,
•обмеженість чи достатність інформації,
•наявність ризику (ймовірність прийняття рішення),
• ступінь підтримки колективом,

• особистісні якості керівника.

Стилі прийняття рішень:

Директивний

Аналітичний
Понятійний
Орієнтований на поведінку
Типові проблеми , виникнення яких призводить до необхідності ухвалення управлінських рішень
Стан об’єкту й процесів, що не співпадають із завданнями, зазначеними в законах, планах, програмах, положеннях, статутах;
Зміна потреб у діяльності об’єкту , як наслідок , - внесення змін до функціонування об’єкту:
Непередбачена надзвичайна ситуація: змінилися умови у зовнішньому середовищі;
Нові потенційні можливості значного поліпшення діяльності об’єкту;
Прийняті рішення органів влади, які зобов’язали внести принципові зміни до діяльності об’єкту управління .
Управлінські рішення  мають бути конкретними, чітко, стисло, доступно і зрозуміло відображати зміст проблеми та способи її розв’язання, називати конкретних осіб, відповідальних за ті чи інші напрямки та види діяльності, термін виконання. Управлінські рішення повинні враховувати наявність умов для вирішення  окреслених проблем, тобто бути реальними для виконання, з тим , щоб не спровокувати стресову ситуацію в колективі, психофізіологічні перевантаження працівників.
Типи управлінських рішень 
•За умовами виконання рішення поділять на директивні та рекомендаційні
•За ознакою юридичного оформлення  рішення можуть бути у вигляді плану, наказу, розпорядження, ухвали, інструкції, положення
•За суб’єктом , що приймає рішення, - індивідуальні(одноосібні), колективні, колегіальні, громадські
•За способом фіксації  - письмові, усні. 
 
Накази умовно поділяються на такі види:
- з кадрових питань;
- з питань основної діяльності (організація навчально-виховного процесу)
- нормативні (затвердження робочого навчального плану; розподіл обов’язків між працівниками школи; Про “правила внутрішнього розпорядку ” тощо; про зарахування учнів до школи; вибуття їх зі школи; переведення з класу до класу)
 
НАКАЗИ  З  НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОЇ  РОБОТИ РОЗПОДІЛЯЮТЬСЯ  НА:
- установчі  накази;
- констатуючо-установчі  накази;
- аналітико-узагалюнюючі  накази.